Szerző: Kovács Judit

A Boldogságórák harmadik témája: A társas kapcsolatok ápolása

A Boldogságórák harmadik témája: A társas kapcsolatok ápolása

Iskolánk első osztályos tanulói mélyreható bölcseletekkel és komolysággal osztották meg gondolataikat a társas kapcsolatok ápolásának fontosságáról és a családi kötelékekről. A mi osztályunk című tabló megalkotása folyamán információcsere történt a barátságok és a közösség nélkülözhetetlen szerepéről.

A harmadik osztály vidáman elkészítette a csoport „Fotóalbumát”, melyben a gyermekek számukra nélkülözhetetlen és alapvető emberi kapcsolatokat jelenítették meg vizuális technikával.

Az ötödikesek először kipróbálták, hogy mennyire ismerik egymást. Egy táblázatban állításokhoz egymás aláírásait gyűjtötték. Aki jól ismeri a másikat, az a megfelelő mondattal fordult a társához, és megkapta az aláírását. Ezután a jó barátsághoz adtak tanácsokat egymásnak, és egy kéz ujjaiba mindenki beírta a neki legfontosabbakat. Végül egy házzal szimbolizálva az emberi kapcsolatok négy elemét, neveket gyűjtöttek. A ház alapjába írták, hogy kinek adják/ kitől várják a legnagyobb tiszteletet, az ablakba annak a neve került, aki iránt a legnagyobb bizalommal vannak, és aki a legnagyobb bizalommal van irányukba, a tetőre gyűjtötték azok nevét, akikkel a legjobban szeretik egymást, és végül az ajtóba kerültek azok, akikkel a legjobban ismerik és megértik egymást. Jó kedvvel búcsúztunk óra végén.

A képre kattintva további fotók érhetők el

Kürthyné Rumi Henriette, Kovács Judit

A Boldogságórák második témája: az optimista gondolkodás gyakorlásának a témaköre

A Boldogságórák második témája: az optimista gondolkodás gyakorlásának a témaköre

Az optimista életszemlélet elsajátítása érdekében az első osztályosok készítettek “Varázsszemüveget”,  amely abban segíti őket, hogy pozitívabban lássák a világot.

A “Valóra vált álmok” című tablón a harmadikosok megjelenítették, hogy milyen derűlátó, boldog életet képzelnek el tíz, húsz esetleg harminc év múlva.

A képre kattintva további fotók érhetők el.

A nyolcadik osztályosokkal az optimista szó tartalmát jártuk először körül. Ezután bölcs mondásokat fejtettünk meg egy táblázat segítségével. Végül szerepjátékkal kerestünk optimista megoldásokat különböző élethelyzetekre.

A képre kattintva további fotók érhetők el.

Kürthyné Rumi Henriette, Kovács Judit

Boldogságóra

Boldogságóra

Intézményünk pályázott az Örökös Boldog Iskola cím elnyerésére a 2019/2020-as tanévre.

A Boldogságórák első témája a hála gyakorlásának feldolgozása volt. Az első osztályosokkal felelevenítettük, majd tabló formájában elkészítettük a hálaforrásokat.

A harmadik osztályosokkal pedig montázst alkottunk, amely egy képzeletbeli ablakkeretből kitekintve azt mutatja be, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak az őszi hónapokban.

Idén felső tagozatban is elkezdődtek a Boldogságóra foglalkozások. Hetedik osztályban még kicsit megilletődötten fogadták a gyerekek a lazább szerkezetű, beszélgetős órát. A „Mozogj a tükrömben” empátiafejlesztő gyakorlat jókedvű ráhangolódása után egy történet felidézésével kezdtük a hála témakörének feldolgozását. Ezután csapatokat alkottunk és a hála kifejezési módjait fürtábrán gyűjtöttük össze. Végül mindenki egy nap sugaraiban gyűjtötte össze, hogy miért érez hálát.

További fotók a képre kattintva elérhetők.

Kürthyné Rumi Henriette, Kovács Judit

Boldogságóra jutalomtábor

Boldogságóra jutalomtábor

A Boldogságóra Program csapata és a Jobb Veled a Világ Alapítvány Kuratóriuma azok közül az osztályok közül, akik a 2018/2019-es tanévben szeptembertől, hónapról-hónapra minden témakörhöz, az instrukcióknak megfelelően töltöttek fel bejegyzést, kiválasztott három csoportot, akik részesei lehettek az alapítvány által szervezett díjtalan jutalomtáborozáson Parádfürdőn.

A három kiválasztott osztály egyike iskolánk 4. a osztálya volt. Ez azért is kiemelkedő eredmény mert több mint 1000 intézmény és 7519 Boldogságóra csoport kapott lehetőséget a versenyen való részvételre.

Kürthyné Rumi Henriette

A képre kattintva további fotók érhetők el.

 

Európai Mobilitási Hét

Európai Mobilitási Hét

A Mobilitás Hetéhez kapcsolódva egy KRESZ versenyre hívok minden 3-8. osztályos tanulónkat.

A vetélkedőbe úgy kapcsolódhatsz be, ha válaszolsz a gyalogos- és a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos kérdésekre szeptember 18-ig. Osztályonként a két legeredményesebb tanuló részvételt nyer a kerékpáros ügyességi versenyre.

A teszteket a következő linkeken találod meg.

(A linkre kattintva kérem, hogy add meg e-mail címed, vezeték és keresztneved, melyek közül elég az egyiket beírni. A feladatlapok első kérdéseinél viszont pontosan add meg a neved és az osztályod!)

Kerékpáros teszt:

//redmenta.com/embed/38766770

Gyalogos teszt:

//redmenta.com/embed/1128929899

Jó munkát kívánok!

Fazekas Sándor

Theme: Overlay by Kaira 2019. Minden jog fenntartva.
Ibolya Utcai Általános Iskola