Szerző: Kovács Judit

Boldogságórák a digitális távoktatás során

Boldogságórák a digitális távoktatás során

Az elmúlt hónapokban, hetekben a mindennapokat érintő egyéni és közösségi létet, az élet új és különös kihívások elé állította. Kimondottan büszke vagyok Diákjaimra, és minden elismerésem, hogy pillanatok alatt és jól alkalmazkodtak a kialakult rendkívüli helyzethez. Gondolom, és természetesen megértem, hogy az idő múlásával egyre jobban hiányoztak a gyermekeknek a barátaik, az iskolatársak, a közösség.
Ebben az embert próbáló helyzetben a napi feladatok elvégzése, és a test erőnlétének megőrzése mellett, kiemelten fontos volt a lelki egészség egyensúlyban tartása.

Az elkezdett érzelmi nevelést és a boldogságórák folytatását, sikerült a digitális térben is megvalósítani. Megnyugtatással töltött el, hogy a gyermekek ugyanolyan örömmel és lelkesedéssel végezték a megkezdett munkát ebben a formában is, mint az iskolában.

A különleges gondossággal és lelkiismeretesen elkészített alkotásokba nyerhetünk betekintést az apró örömök, a megbocsátás, a testmozgás és a fenntartható boldogság című témakörök feldolgozása alkalmával.

Kürthyné Rumi Henriette

A képre kattintva további fotók érhetők el.
Pályázat: „Együtt minden sikerül!”

Pályázat: „Együtt minden sikerül!”

Kedves Gyerekek!

Az Ibolya Utcai Általános Iskola pályázatot hirdet „Együtt minden sikerül!” címmel. Készíthettek rajzot, festményt, kollázst, posztert, képregényt, rövid filmet, videoklipet, vagy írhattok történetet, novellát, verset, tartalmi és formai megkötés nélkül. Ábrázoljátok, mutassátok be, hogy

  • hogyan segítetek otthon a szüleiteknek
  • hogyan segítenek szüleitek a tanulásban
  • hogyan tartjátok a kapcsolatot az osztálytársaitokkal
  • hogyan kaptok segítséget a tanáraitoktól
  • hol és miben érzitek most az összefogás erejét.

Több pályaművel is pályázhattok, a műveitek pedig megjelennek majd az iskolaújságban, az iskola weboldalán és a Facebook oldalon, valamint kiállításra kerülnek, ha már újra visszatérhetünk az iskolába. A videós anyagok hossza maximum 5 perc lehet.

A pályázatok beküldési határideje: 2020. április 19.

Az elkészült műveket fotózzátok le, vagy küldjétek át pdf/word dokumentum formájában az egyuttmindensikerul@gmail.com e-mail címre. A pályaműveknek adjatok címet, és az emailben írjátok meg a nevetek és az osztályotokat. Minden bejövő munkáról visszaigazoló e-mailt küldünk.

A díjak az alábbi korcsoportok szerint kerülnek kiosztásra:

  1. korcsoport: 1-2. osztályosok
  2. korcsoport: 3-4. osztályosok
  3. korcsoport: 5-6. osztályosok
  4. korcsoport: 7-8. osztályosok

Minden korcsoportban 3 nyertest díjazunk. Mivel nem tudjuk megítélni, hogy a három lehetőség közül, számotokra melyik lehet a legvonzóbb, ezért úgy döntöttünk, hogy a díjak közül, előbb az első helyezett, majd a fennmaradó két díj közül a második helyezett választhat. A választható díjak:

  1. 5000 Ft-os könyv/társasjáték utalvány
  2. Közös fagyizás a kedvenc tanároddal
  3. Kreatív csomag 3000 Ft értékben (színes ceruza, vízfesték, zsírkréta)

Jó munkát és sok sikert kívánunk!

Kovács Judit (DÖK-segítő pedagógus) és Váczi Alexa (iskolapszichológus)

A Boldogságórák hatodik témája: A megküzdési stratégiák feldolgozása

A Boldogságórák hatodik témája: A megküzdési stratégiák feldolgozása

Életünk során a megrázkódtatások és traumák előfordulása szükségessé teszi a megküzdési stratégiák elsajátítását és gyakorlását. Fontos, hogy a gyermekeknek legyenek megküzdési módszerek a tarsolyukban annak érdekében, hogy a megfelelő módon tudják kezelni nehézségeiket.

A harmadik osztályosok által elkészített “Erősségeink” című tablón illusztráltunk olyan tipikus megküzdési módokat, amelyek az egyén szerint az egyes gyermekeknek meglévő erősségeit szimbolizálja.

                  

Az első osztályosokkal a “Hol érzem a feszültséget?” című játékban különböző színekkel megjelenítettük és érzékeltettük melyek azok az érzelmek, amik kiváltották a negatív érzéseket, és milyen technikákkal tudjuk ezeket semlegesíteni.

        

 Hatodik osztályban arról beszélgettünk, hogy miért hasznos megtanulnunk megküzdeni az elénk kerülő nehézségekkel. Mit tanulhatunk ezekből a helyzetekből?

Csoportokban dolgozva egy-egy elképzelt szituációt dolgoztak fel a gyerekek. Kinek milyen megoldása van egy-egy kellemetlen esetben? A megküzdéseket két nagy csoportba soroltuk.

Egy feszültségmérő skála segítségével próbáltuk felmérni, hogyan alakul a lelki állapotunk egy hét folyamán. Különböző praktikákat gyűjtöttünk a rossz érzések kezeléséhez és elkerüléséhez.

A képre kattintva további fotók érhetők el.

Kürthyné Rumi Henriette, Kovács Judit

A Boldogságórák ötödik témaköre: A célok kitűzése és elérése

A Boldogságórák ötödik témaköre: A célok kitűzése és elérése

A célok melletti elköteleződés elősegíti önbecsülésünk kedvező alakulását, értelmet ad életünknek. A cél felé haladva a hatékonyság érzését is megtapasztaljuk.

Az új év első hónapjában igazán aktualitása van a jövő év megtervezésének.

Az 1.a osztály tanulói az “aranyhalakba” szorgalmasan beleírták azt a három kívánságot, aminek teljesülése nagyon boldoggá tenné őket. Megfogalmazták az egyéni céljaikat és megtervezték azokat a lépéseket, amelyek szükségesek a célok sikeres eléréséhez.

A képre kattintva további fotók érhetők el

A 3. a osztály tanulói olyan szimbolikus járműveket terveztek, melyek valamilyen közös cél felé viszi a csoport tagjait. Beszélgettünk arról is, hogy kik vezethetik a járműveket, mi mutatja az irányt, milyen extrákkal van felszerelve és melyek az adott jármű erősségei illetve gyengeségei.

 

A képre kattintva további fotók érhetők el

A 6. és 7. osztályosokkal a célokról, tervekről beszélgettünk többek között a felvételivel kapcsolatban is. Az elhatározások mellett az odavezető utat is megvizsgáltuk, valamint azt, hogy a megvalósítás esetén milyen hozadékai vannak a személyünkre vonatkozóan. Az elért cél esetében sokszor fontosabb az odáig vezető út, minden örömével és nehézségével együtt. A tervek megvalósulása segíti önbecsülésünk erősödését, fegyelmezettebbé tesz és bátrabban vágunk bele újabb tervekbe. Fontos, hogy miként reagálunk egy esetleges hiba vagy kudarc esetén. Feladom az eredeti célomat, vagy tanulok belőle? Átgondolom, újból elkezdem vagy feladom? Sokat tanultunk egymástól. Végül egy bakancslista készítésének lehetősége merült fel, melyre a távolabbi jövőben visszatérhetünk.

Kürthyné Rumi Henriette és Kovács Judit

A Boldogságórák negyedik témaköre: Boldogító jó cselekedetek

A Boldogságórák negyedik témaköre: Boldogító jó cselekedetek

December hónapban kitüntetett figyelmet szentelünk a jó cselekedetek boldogító hatásának. A jótettek gyakorlása során elfogadóbbá és megértőbbé válunk, értékesebbnek érezhetjük magunkat, ami kedvező hatással bír a belső jóllétünkre is.

A harmadik osztályosok megjelenítették egy képzeletbeli gyümölcsfán azokat a következményeket, melyeknek pozitív hozadéka lehet, ha elköteleződünk a jó cselekedetek végrehajtása mellett.

Az első osztályosok elkészítették az osztály karácsonyfáját, a díszekbe pedig a gyerekek belerajzolták a hónapban megvalósított személyes jótetteiket.

Ennek köszönhetően ők is megtapasztalhatták azt a lélekemelő érzést, hogy jónak lenni jó.

A képre kattintva további fotók érhetők el.

Az ötödik osztályosokkal számba vettük, hogy milyen jó cselekedetekben vettünk részt az iskolában ebben a tanévben. Szeretünk adni, ajándékozni.

Ezután azokat a tevékenységeket leltároztuk, amelyekkel nekünk okoztak örömöt, vagy mi okoztunk valakinek jó érzéseket mostanában.

Minél több embernek tudunk adni, annál jobban érezzük magunkat. Azonban fontos, hogy magunkat is megajándékozzuk. A jó cselekedetek virágába gyűjtötte mindenki, hogy mivel tudna a legjobbat tenni magának.

Végül a legegyszerűbb, bármikor ajándékba adható tevékenységgel búcsúztunk, örömmel öleltük át egymást.

A képre kattintva további fotók érhetők el.

 

Kürthyné Rumi Henriette, Kovács Judit

Debreceni táncosok a döntőben!

Debreceni táncosok a döntőben!

A Duna Televízió Fölszállott a páva című népzenei és néptánc tehetségkutató műsorában december 6-án a debreceni Hajdú Táncegyüttes utánpótlás csoportja lépett színpadra, ahol hortobágyi táncokat láthattunk az együttestől. A bemutatott Öhön című koreográfia hatalmas sikert aratott, nemcsak a nézők között, hanem a szakmai zsűri is elismerően szólt róla. Ez a pontszámokban is megmutatkozott, így 49 ponttal a debreceni táncosok – köztük Lovas Benedek, iskolánk 7. a osztályos tanulója –  bejutottak a december 20-i döntőbe.

A műsorhoz tartozik természetesen egy beharangozó kisfilm is, ami most is nagyon érdekesnek ígérkezik. A kisfilm már el is készült, a Magyar Nemzeti Táncegyüttessel szerepelnek a gyerekek.

Kérjük, hogy akit érdekel, kövesse figyelemmel december 20-án 19.30-tól a Duna Televízióban a debreceniek szereplését. A döntőben a gyerekektől Mezőségről származó ördöngősfüzesi táncokat láthatunk.

Aki teheti, szavazatát a Hajdú Táncegyüttes utánpótlás csoportjára adja le, hiszen a zsűri által hirdetett győztesek mellett a közönségszavazatok alapján a közönségdíj is kiosztásra kerül!

Vajdics Zsuzsánna osztályfőnök

Fotó: Médiaklikk/Váradi Levente
Theme: Overlay by Kaira 2019. Minden jog fenntartva.
Ibolya Utcai Általános Iskola